Vítám vás knihomolové! ❤📚

neděle 19. února 2017

Co mi knihy vzaly a daly

Jak si mě knihy našly?

Upřímně si už ani nepamatuju která přesně kniha byla ta první  vyvolená, která mě přivedla ke čtení, ale vím že jedna z prvních knih byla Poslední divočina od Piers Torday. Čtu cca od svých 10 let a zdá se mi ,že se moje knižní závislost každým rokem stupňuje. Začínala jsem na Věře Řeháčové a postupně se přeorientovala na fantasy a sci-fi. Finální zlom ale přišel až v roce 2015,protože to jsem knihám propadla úplně. U knih to nebylo jako u koní, u koní to byla totiž láska na první pohled, ale s knihami jsem se musela nejdřív trochu seznámit. Ale momentálně jsou pro mě knihy stejná závislost jako koně.

Proč vlastně čtu?

Čtení je pro mě vlastně jako snít s otevřenýma očima , a když mám pocit, že je život na nic tak čtu, čtu a hlavně čtu. To stejné dělám když jsem šťastná, prostě čtu skoro furt. Píšu skoro, protože pak je tu taky všemi obávaná "Reading Slump"  , která přichází nepozvána a komplikuje nám  život a převážně čtení. Můj život se  vlastně točí převážně okolo čtení knih, kupování knih a mluvení o knihách. Každá přečtená kniha je vlastně takový malý život a tyhle malé životy si schovávám ve své knihovně a mohu se spolehnout , že tam pro mě vždy bude až ho budu potřebovat (u některých lidí tomu tak není).

Knihy jako nejlepší přátelé

Opravdu to tak je, najdou se i knihy, které bych mohla nazvat přáteli ( např. Všechny malé zázraky).
To je takový ten typ knihy, který pohladí po duši, motivuje, nebo vám je prostě nevysvětlitelně sympatický. Tyhle knihy mají v mojí knihovně speciální místo , které je určené jen pro tyto "vyvolené".

Být knihomol neznamená být nudný

Spoustu lidí nás jako knihomoly odsuzuje. Kniha = nuda. Ale to není ani zdaleka pravda. To že čtu knihy přece hned neznamená, že jsem frigidní  šprtka co se neumí bavit a není s ní žádná sranda.
Podle mě jsou knihomolové furt lepší než skupina lidí co  sedí den co den u počítače a hrají LOLKO.


Tak to by bylo  vše pro shrnutí mojí lásky ke knihám (ta láska je tak velká , že se snad ani nedá popsat). Pomalu začněte vytahovat letní čtivo a užívejte si  přicházejícího jara moji milovaní knihomolové.



Žádné komentáře:

Okomentovat